Thursday, December 30, 2010

Sisa-sisa 2010

30 Disember 2010.
Khamis, 11:30 pm


Salam..


“Belajar ni, setiap masa kamu dalam ibadah.Tolong kawan, ibadah. Tanya soalan, ibadah. Fahamkan kawan, pun ibadah.”

“Masa di Jordan terhad. Ambil kesempatan belajar bahasa Arab.”

“Bila dah usaha, tawakkal. Masa belajar, tawakkal. Masa exam, tawakkal. Dah exam, pun jangan lupa tawakkal.”

Beberapa point Syeikh Makmum dari majlis solat hajat mahasiswa Melayu di Irbid. Rasa-rasanya betul la terjemahannya mengikut penguasaan bahasa Arab selama ni.

Tiba-tiba rasa teruja nak belajar how to speak Arabic fluently..


Akhir tahun 2010 ni, bersejarah pula rasanya hidup ni.


25 Disember – My oldest sibling kahwin.

Mabruk abg Faidhi. Barakallahulakuma. :)


26 Disember – Orang kata muka gua masuk tv3 pasal Bina Minda 1Malaysia. Berapa saat je pun. ‘-.- Haha..

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.


29 Disember – Malaysia menang AFF Cup. Saya punya Moral 1Malaysia naik tahap maksimum ni. Lepas kena Bina Minda 1Malaysia pula tu.

Lepas ni World Cup pulak..


30 Disember – Masjid Yarmouk jadi pentas solat hajat pelajar Melayu buat julung-julung kalinya. Exam punya pasal.


Nak masuk tahun baru dah ni.
Umur dah tak ada belas-belas dah. Main puluh-puluh pula. Hehe..



Semangat exam final.
Mula 3 Januari sampai 15 Januari. Doakan saya.
Lepas tu bolehlah kita terbang berholiday mana-mana ikut suka. Hoyeh!


Wasalam..

5 comments:

Cidak said...

rasanya ini kali kedua solat hajat besar-besaran dekat masjid yarmouk.

huk3

faiq zaini said...

i mean..
seramai bratus-ratus orang..

pergh.

Anonymous said...

mula tak sampai hati.tapi..
exam disember tahun depan ke?
rasanya tersilap januari tu
=)

faiq zaini said...

oh..
haha tol2 tsilap. tq.


*cidak x pasan plak

Syuki Mohd Sidi said...

Salam....cOngrtes dpt akq ipar :) n wish u bez of lux in ur test......!!

kawan lama....
http://gadistulipsz91.blogspot.com/